27 mei 2022

28 mei 2022 - Zarautz, Spanje

Vandaag vertrokken vanuit Potes naar Gorliz. Onderweg gestopt in Santillana Del Mar, een leuk middeleeuws dorpje, wat één groot museum is.

20220527_114402_resized20220527_122101_resized20220527_11503720220527_122118

Nog even een gedoe bij de parkeerautomaat. We konden niet betalen. Er liep een controleur rond, ook zij kreeg het niet voor elkaar. We konden eerst het stadje bezoeken ,zonder een “prent” te krijgen, en bij terugkomst betalen. Met hulp wederom van de controleur uiteindelijk gelukt. Op naar de camping. Prima plaats.

28 mei

Vandaag gaan we aan onze laatste reisdag beginnen van het “roadbook”. Van Gorliz naar Zarautz. Een stop in Bermeo. Eerst naar de arcade van San Juan. Heel toeristisch, al een probleem om de campers te parkeren. Uiteindelijk gelukt wel een hele klim om er te komen. Corrie en Willem gaan terug om Bermeo te bezoeken, een druk havenstadje

20220528_104348

met een ruïne van een kasteel 😂.

20220528_120311

Camper geparkeerd op een camperplaats voor de ingang van een kerkhof.

20220528_123832_resized

Dick en Irma gaan de strijd aan, maar helaas bij de ingang moet je ticket kopen met QR code en daar gaf hij aan dat de dag al helemaal vol zat om de arcade te bezoeken. Gelukkig wel een aantal mooie uitzicht plekken waar je mooie foto’s kon maken.

IMG_4736IMG_4741IMG_4743

Bij de supermarkt kwamen we elkaar weer toe vallig tegen😁. Daarna een mooie tour door de bergen naar Zarautz. Onderweg veel drukte, werden door een agent aan de kant gezet

20220528_160924_resized20220528_160931_resized

want er kwam een wielerronde voorbij.

IMG_4757

Zie video. Daarna naar de camping, een hele volle camping geliefd bij de surfers. De wielerronde eindigde ook bij deze campingDit is onze laatste blog, de route is afgelopen. We hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen. Bedankt voor de vele leuke reacties. Corrie enWillem gaan morgen hun reis vervolgen met een  tour door de Pyreneeën, Dick en Irma gaan via Frankrijk langzaam terug naar Nederland met een aantal stops op de “ la Velodyssee”. Dit is een fietsroute van Bretagne naar de Pyreneeënen, is wel 1200 km lang. Hier gaan we een aantal stukjes van fietsen hoor !,🤣.

Einde blog, einde rondreis , einde zon.

IMG_479920220528_213643IMG_4808IMG_4812

( zie ook een mooie video).

1. Jenny:
    28 mei 2022
    Goede terugreis, we hebben genoten!
  2. Plonia:
    Dick en Irma, Willem en Corrie einde van jullie reis
    verslag. Het waren mooie verhalen. Nu het laatste stukje op jullie zelf, doe voorzichtig en pas goed op elkaar. Groetjes van ons en nog veel plezier.👋😀
  3. Chantal:
    28 mei 2022
    Goede terugreis! Wat een mooi avontuur, leuk om zo mee te lezen.
  4. Carola Bouwsema:
    28 mei 2022
    Superleuk om jullie gevolgd te hebben.Geniet nog en goeie reis terug.Nemen jullie de zon mee?
  5. Aat & Bea:
    29 mei 2022
    Mooie verhalen, mooie foto's, veel gezien. Een reis om niet te vergeten. Allemaal nog veel plezier met jullie voortzetting.👍🚲 🚐
  6. Hennie:
    29 mei 2022
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto's. Een goede terug reis en tot snel.
  7. Bert en ina:
    29 mei 2022
    Bedankt voor de mooie foto's en verhalen en mooie voortzetting van jullie reis
  8. Wil:
    30 mei 2022
    Iemand moet de laatste zijn met een reactie, en dat ben ik dus.
    Ik heb een beetje met jullie vier "meegereisd"en genoten van de verhalen en de foto's.
    Voor allen, kom veilig thuis en geniet nog heel lang na van alles dat jullie gezien en gedaan hebben.
    Groetjes, Wijl